ریحانه
زن و خانواده
درباره وبلاگ


زمانه ی عجیبی است برخی مردمان امام گذشته را عاشقند نه امام حاضر را میدانی چرا امام ِگـذشـته را هرگـونه بخواهند تفسیرمی کنند اما امام ِحاضر را باید فرمان ببرند و کوفیان عاشـورا را اینگـونه رقم زدند نکند ماهم ...



نويسندگان
ریحانه

آخرین مطالب


 
سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:فمنیسم, زن, آزادی, جنسی, دختر, :: 19:42 :: نويسنده : ریحانه

 

کتاب «نابودی عفاف، ارمغان فمینیسم» نوشته خانم “وندی شلیت” چاپ آمریکا ماجرایی را عنوان کرده که خواندن آن خالی از لطف نیست. متن این ماجرا به شرح ذیل است


توی بازار قدم می زد ، خانمی را دید با لباسی چسبان ، سیمایی زیبا و آرایش کرده و البته ظاهری چشم نواز … ، کنار آن خانم مردی را دید که انگار همسرش بود ، کمی فکر کرد ، نتوانست جلوی خودش را بگیرد ، جلو رفت و نگاهی به همسر آن خانم انداخت و گفت:
 ببخشید اجازه هست کمی به خانمتان نگاه کنم و لذت ببرم؟
مرد که عصبانی شده یقه اش را گرفت و آن را اعلامیه دیوار کرد ، هر آنچه در دهانش بود بیرون ریخت و با عصبانیت گفت : مردک ، خجالت نمی کشی ، مگر خودت ناموس نداری ؟
 اما جوان در کمال آرامش جمله ای را گفت و رفت.
 گفت مرد حسابی همه بازار دارند بدون اجازه به خانمت نگاه می کنند و لذت می برند تو هیچ نمی گویی ، من آمدم اجازه بگیرم و لذت ببرم تا حداقل عذاب وجدان نداشته باشم و نامردی نگرده باشم، اشکالی دارد ؟!! اما مرد ناگهان ساکت شد و به اطراف خود نگاهی کرد ، بعد از آن سرش را پائین انداخت ، انگار چیزی فهمیده بود !


این کتاب در ادامه می افزاید: «چقدر خوشبختم که در عصر آزادی زندگی می کنم، این روزها یک دختر می تواند پزشک یا قاضی شود، در ارتش ثبت نام کند، به تیم بسکتبال بپیوندد؛ می تواند مدارج شغلی را طی کند، بچه های خودش را در مهد کودک رها کند، هر قدر دلش می خواهد سقط جنین داشته باشد، گزینه های جنسی او دیگر محدود نیستند، روابط جنسی نامشروع برای وی امکان پذیر است، به طور خلاصه یک دختر می تواند هر کاری که دلش می خواهد انجام دهد، هر چه می‌خواهد بشنود، تنها یک استثناء وجود دارد، او نمی تواند زن باشد !!! »

 


 
یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:, :: 17:3 :: نويسنده : ریحانه

4.jpg

 
سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:عاشورا,محرم,انتظار, :: 18:33 :: نويسنده : ریحانه

عاشورا و انتظار(پیوندها)

مهدی (عج)، ادامه حسین علیه السلام است و(( انتظار)) ادامه عاشورا و برآمده از آن.
مهدی (عج) فرزند حسین است و فرهنگ ((انتظار)) برآمده از فرهنگ ((عاشورا)) و انتظارِ حسین دیگری را کشیدن.این دو پیوندی دیرین و مستحکم با یکدیگر دارند.
یکی پشتوانه فرهنگی و زمینه ساز،برای دیگری است؛
یکی رمز حیات شیعه است و دیگری رمز بقای آن؛
یکی رمز ((قیام و به پا خاستن شیعه)) است و دیگری عامل ((حفظ و استمرار آن))؛
عاشورا، دریچه ای به (( انتظار) است و انتظار،تجلی آرزوها و آمال کربلا ،
انتظار؛ ثمره کربلا است. بدون کربلا انتظار بی معنا است. یاران مهدی همه کربلایی اند و در فراز و فرود تاریخ، غربال شده و آبدیده اند. مگر می توان بی عاشورا، انتظار دیکری داشت؟ انتظار بی عاشورا، انتظار بی پشتوانه است.
((عاشورا)) انتظار برآورده نشده شیعه است و ((انتظار)) عاشورای برآورده شده شیعه.
((انتظار)) بشارتی است به حق، بر همه دردها و آلام شیعه در کربلا و تاریخ.
((انتظار و عاشورا)) دو بال پرواز شیعه است ؛ اگر این دو نبود، چشمه ((غدیر)) می خشکید.
برای ما دور ماندگان ازصحنه عاشورا، یک راه بیشتر نمانده و آن ثبت نام در کلاس ((انتظار)) و در آمدن در خیل ((منتظران)) است که حقیقت انتظار، همان در خیمه حسین بودن است.آنان که در کربلا چکاچک شمشیر ها را نچشیدند، باید مرارت ((انتظار)) را به جان بخرند. ((عاشورائیان)) پیمان خود را به آخر بردند و ((مهدویان)) با کوله بار فرهنگ شهادت، چشم انتظارند تا عهدی که با خدا و رسول بر پاسداری از حرم و حریم ثار الله بسته اند به انجام برسانند: (فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر)
 
جمعه 19 آبان 1391برچسب:, :: 22:22 :: نويسنده : ریحانه

 
یک شنبه 14 آبان 1391برچسب:حمایت از مردم مظلوم میانمار, :: 15:13 :: نويسنده : ریحانه

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

به گزارش پایگاه برای مستضعفین میانمار،به همت دانشجویان ایرانی مقیم هلند هفته آینده تجمع اعتراض آمیزی در اعتراض به فجایع انسانی رخ داده درخصوص مسلمان میانماردر شهر لاهه (پایتخت سیاسی هلند) برگزار خواهد گردیدهمراه با این تجمع، یک دادخواست بین المللی به  ۵ زبان عربی‌، فارسی، انگلیسی‌، آلمانی‌ و هلندی نیز تهیه شده است برای اینکه بتوانیم صدای این مردم بی پناه را به گوش جامعه جهانی رسانده و مانع خشونت بیشتر علیه ایشان باشیم دادخواستی به شرح لینک زیر تهیه شده است

http://www.ipetitions.com/petition/stop-violence-against-muslim-minority-in-myanmar/

فقط کافیه روی آدرس کلیک کنید و در فرم پایین صفحه ای که میاد اسم و ایمیل و کشور خودتون رو وارد کنید و کلید ساین رو بزنید. باور کنید 30 ثانیه هم نمیشه...


 

 
پنج شنبه 4 آبان 1391برچسب:ثبت بقیع در یونسکو , :: 13:53 :: نويسنده : ریحانه

برای ثبت بقیع در یونسکو نیاز به تایید30859نفر

میباشد لطفا اطلاع رسانی کنید

http://dar-alhuda.net

 
سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:شهید ناهید فاتحی کرجو, :: 14:59 :: نويسنده : ریحانه
زندگینامه بسیجی شهید ناهید فاتحی کرجو
 
فراخوان مقاله کنگره ملی بزرگداشت شهید ناهید فاتحی کرجو اعلام شد
فراخوان مقاله کنگره ملی شهدای زن کشور و بزرگداشت شهیده ناهید فاتحی کرجو با محورها و موضوعات مرتبط اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه بیت المقدس، کنگره ملی شهدای زن کشور و یادواره شهید ناهید فاتحی کرجو با اعلام فراخوان مقاله در محورهای: جایگاه زن در پایداری انقلاب اسلامی – زن، خانواده، بصیرت و جنگ نرم – نقش زنان شهیده کردستان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس – شخصیت شهیده ناهید فاتحی کرجو در نقش سمیه کردستان و سایر موضوعات مرتبط در آذر ماه امسال برگزار می کند.

دبیر کنگره آخرین مهلت ارسال مقالات را دهم آبان 91 اعلام کرد وگفت: مقالات برتر در 25 آبان 91معرفی خواهند شد.

دبیرکنگره خاطر نشان کرد: چکیده مقالات باید حداکثر 300 کلمه باشد و مقالات صرفاً با پست الکترونیک به دبیرخانه همایش ارسال گردد ودر خلاصه و اصل مقاله، عنوان مقاله، ارائه کننده مقاله، پایه تحصیلات و محل اشتغال علمی، آدرس کامل پستی، تلفن تماس، پست الکترونیک و نمابر ذکر شودو همچنین برای تایپ مقالات از نرم افزار word 2003,2007 و با قلم میترا 14 استفاده شود.

شرکت کنندن می توانند آثار خود را به آدرس سنندج، دانشگاه کردستان، دبیرخانه کنگره ملی شهدای زن و یادواره شهید ناهید فاتحی کرجو ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://NCCWM.uok.ac.ir مراجعه کنند و همچنین با تلفکس: 6662620-0871 و پست الکترونیک: Czan@uok.ac.ir در ارتباط باشند


 

 
دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:شهادت امام محمد باقر ع, :: 21:5 :: نويسنده : ریحانه

امام باقر

زمين و آسمان اى شيعه در حزن و غم است امشب

همه اوضاع عالم زين مصيبت در هم است امشب

امام پنجمين شد كشته از زهر هشام دون

مدينه غمسرا از اين غم و زين ماتم است امشب

امام محمد باقر (علیه السلام):

 

تو را به پنج چيز سفارش مي کنم : اگر مورد ستم واقع شدي ستم مکن ، اگر به تو خيانت کردند خيانت مکن ، اگر تکذيبت کردند خشمگين مشو ، اگر مدحت کنند شاد مشو ، و اگر نکوهشت کنند ، بيتابي مکن .
بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (167)