ریحانه
زن و خانواده
درباره وبلاگ


زمانه ی عجیبی است برخی مردمان امام گذشته را عاشقند نه امام حاضر را میدانی چرا امام ِگـذشـته را هرگـونه بخواهند تفسیرمی کنند اما امام ِحاضر را باید فرمان ببرند و کوفیان عاشـورا را اینگـونه رقم زدند نکند ماهم ...



نويسندگان
ریحانه

آخرین مطالب


 
پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:, :: 15:1 :: نويسنده : ریحانه

 
چهار شنبه 4 بهمن 1391برچسب:, :: 14:20 :: نويسنده : ریحانه

خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: "زنان و مردان مجرد و غلام‌ها و کنیزان شایسته‌تان را همسر دهید، اگر فقیر باشند خدا از فضل خود بی نیازشان گرداند، خداوند بخشنده و دانا است۱".

همچنین در این ارتباط خداوند متعال در جایی دیگر می‌فرماید: "یکی از نشانه‌های خداوند این است که از جنس شما برایتان همسر آفرید تا موجب آرامشتان باشد، و بین شما الفت و مهربانی قرار داد۲".

اما پیامبر خدا (ص) درباره این که وقتی جوانی ازدواج می‌کند، شیطان چه می‌کند؟ فرمودند: "هیچ جوانی نیست که در دوره جوانی خود ازدواج کند، مگر آن که شیطان فریاد برآورد که: «وای بر او، وای بر او! دو سوم دینش را از (گزند) من حفظ کرد» بنابراین، انسان باید برای حفظ یک سوم دیگر، تقوای خدا در پیش گیرد ۳".

رسول مکرم اسلام همچنین به جایگاه ازدواج در نزد خداوند اشاره می‌کنند و می‌فرمایند: "در اسلام هیچ بنایی ساخته نشد، که نزد خداوند عز و جل محبوب‌تر و ارجمندتر از ازدواج باشد۴".

ایشان درباره این که ازدواج کردن چه تأثیری در روزی و اخلاق آدمی دارد؟ می‌فرمایند: "اهل و عیال اختیار کنید؛ زیرا که این کار روزی شما را بیشتر می‌کند۵".

پیامبر خدا(ص) در روایتی دیگر اهمیت و برکات این عمل خدا پسندانه را تشریح می‌کنند و می‌فرمایند: "بی‌همسران خود را همسر دهی ؛ زیرا با این کار خداوند اخلاق آنان را نیکو می‌گرداند و روزی‌هایشان را زیاد می‌کند و بر جوانمردی‌های آنان می‌افزاید۶".

منابع:

۱- نور/۲۳

۲- روم/۲۱

۳- بحارالأنوار: ۱۰۳ / ۲۲۱ / ۳۴ منتخب میزان الحکمة: ۲۵۲

۴- بحارالأنوار: ۱۰۳ / ۲۲۲ / ۴۰ منتخب میزان الحکمة: ۲۵۲

۵- بحارالأنوار: ۱۰۳ / ۲۱۷ / ۱ منتخب میزان الحکمة: ۲۵۲

۶- بحارالأنوار: ۱۰۳ / ۲۲۲ / ۳۸ منتخب میزان الحکمة:
۲۵۲

 

برگرفته از افکار نیوز