ریحانه
زن و خانواده
درباره وبلاگ


زمانه ی عجیبی است برخی مردمان امام گذشته را عاشقند نه امام حاضر را میدانی چرا امام ِگـذشـته را هرگـونه بخواهند تفسیرمی کنند اما امام ِحاضر را باید فرمان ببرند و کوفیان عاشـورا را اینگـونه رقم زدند نکند ماهم ...



نويسندگان
ریحانه

آخرین مطالب


 
جمعه 30 خرداد 1393برچسب:, :: 18:43 :: نويسنده : ریحانه

جایی نوشته بود:مانسل غیرت روی خواهر و روشنفکری روی دوست دختر،نسل کادو های یواشکی،نسل پول ماهانه ی وی پی ان،نسل - شینیون - زیر روسری،نسل خوابیدن با اس ام اس،نسل درد دل با غریبه های مجازی،نسل جمله های کوروش و دکترنسل ترس از رقص نورماشین پلیس،
نسل سوخته،نسل من،نسل تو

 

 

 


حالا من دختری ازنسل جدیدوهم نسل بااوهمین جا بااطمینان تمام برایش می نویسم:آنهــآنسل غیرت بودند!غیرت روی روی تمام دخترهــای ایرانی وطن،ناموس،دیننسل نماز شب های یواشکی،نسل پول ماهانه برای رد مظالم،نسل - چادر - روی روسری،نسل خوابیدن با نوای شورالحسین،نسل درد دل با آقای غریب همیشه ناظر،نسل جمله های امامان(علیهم السلام) و شهدا،نسل ترس از شیطان رجیم!
نسل جوانه زدن،نسل من،نسل تو!

 

 
جمعه 30 خرداد 1393برچسب:دختر,نیش زنبور, :: 17:55 :: نويسنده : ریحانه

نمی دونم تا حالا نیش زنبور رو چشیدی یا نه؟ 

وای که چقد درد و سوز داره دور از جونتون. یادمه یه روز که عطر گل محمدی زده بودم

 متوجه شدم یه زنبور دور و ورم می پلکه ! این دیگه از کجا پیداش شد،

چند بار خواستم دورش کنم اما نمی شد از سماجتش کفرم داشت در میومد ،

بعد از کلی تلاش یه دفعه نکته ای به ذهنم خطور کرد که تقصیر خودم بوده! چرا؟

چون من عطری زده بودم که اونو تحریک کرده بود

و هوسش رو بدون اینکه بفهمم به هیجان آورده بود

آخه معلوم بود که زنبور عاشق گل وعطر و من با زدن عطر توجهش رو جلب کرده بودم

خلاصه زنبور بود و عشق بازی با من !

منم که حوصله اداهاشو نداشتم و از این جلف بازیهاش به تنگ اومده بودم سعی

می کردم از خودم دورش کنم... تو همین گیر و دار

آخ سوختم..........!!! آره!

نیش عاشقانه زنبور بود که به بالای ابروی چشمم خورد و بعد یه قلمبه بزرگ

بالای ابروم ....مُردم از درد .....این هم سزای تحریک کردن زنبور...

به قول خدا جون : آنچه از بدی به تو می رسه از خودته

 

- حالا حرفم اینه...حرفم با تو ، دوستم، آبجی ام، خواهرم...

اگه  ادکلنی زدی یا خودت رو مثل گلی آرایش کردی و موهاتو انداختی بیرون 

و بیرون رفتی یقین بدون که پسرها و مردهایی رو به هوس میندازی

پسرهایی که چه بسا ممکنه از اخلاق و منش و...اونا متنفر باشی

 اما اونا تو رو ول نمی کنن و اگه خیلی بخوای ازشون به خاطر عفت و پاکدامنی 

 کناره بگیری نیششونو می زنن وصورت زیبای عفتت رو با ورم اتهام زشت می کنن

اما واقعا تو این سوز بدبختی، خودت هم مقصر نیستی؟

حرف خدا جون یادت نره : آنچه از بدی به تو می رسه از خودته

 

 

منبع: دختر چادری

 
سه شنبه 13 خرداد 1393برچسب:امام خمینی(ره), ولایت فقیه, :: 22:7 :: نويسنده : ریحانه

ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره)

1. خیال می کنند که اگر حکومت فقیه باشد، حکومت دیکتاتوری است و اگر چنانچه فقیه در کار نباشد، دیگر هر که می­خواهد باشد. اگر شمر هم باشد این آقایان اشکالی به آن ندارند فقط فقیه را بهش اشکال دارند. اشکال هم برای این است که از اسلام می ترسند. (صحفیه نور، ج11، ص38).

2. ما می خواهیم که فقیه باشد که جلوی دیکتاتورها را بگیرد، نگذارد نخست وزیر دیکتاوری کند، نگذارد رئیس مثلاً لشگر دیکتاتوری بکند، ... نه اینکه بخواهیم دیکتاتوری درست کنیم. صحفیه نور، ج 11، ص 38

3. بهترین اصل در قانون اساسی این «اصل ولایت فقیه» است و غفلت دارند بعضی از آن. یک اصلی است که اصل یک مملکت را اصلاح می کند. اینیک اصل شریفی است که اگر چنانچه انشاءالله تحقق پیدا بکند، همه امور ملت اصلاح می شود. ص134.

4. قضیه ولایت فقیهیک چیزی نیست که مجلس خبرگان ایجاد کرده باشد. ولایت فقیهیک چیزی است که خدای تبارک وتعالی درست کرده است. همان ولایت رسول الله است و اینها از ولایت رسول الله هم می ترسند.ج10، ص27.

5. در اسلام قانون حکومت می کند. پیغمبر اکرمصلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم هم تابع قانون بود، قانون الهی ... ولایت فقیه، ولایت بر امور است که نگذارد این امور از مجاری خودش بیرون برود. نظارت کند بر مجلس، بر رئیس جمهور ... ولایت فقیه ضد دیکتاتوری است نه طرفدار دیکتاتوری. ج10، ص 29.

6. اسلام اطاعت فقیه را واجب دانسته است و من امر می کنم به شما که اطاعت کنید از مافوق های خود و حفظ نظام را بکنید. ح10، ص 44.

7. پیغمبر اکرم که از دنیا می خواست تشریف ببرد، تعیین جانشین و جانشین ها را تا زمان غیبت کرد. تا ائمه هدی بودند آنها بودند و بعد فقها. آنهایی که معتقدند، آنهایی که اسلام شناسند، آنهایی که زهد دارند، زاهدند. آنهایی که اعراض از دنیا دارند، آنهایی که توجه به زرق و برق دنیا ندارند و آنهایی که دلسوز برای ملت، آنهایی که ملت را مثل فرزندان خودشان می دانند، آنها را تعیین کردند برای پاسداری از این امت. ج10، ص 174.

8. همان اختیارات و ولایتی که حضرت رسول و دیگر ائمه صلوات الله علیهم در تدارک سپاه و بسیج سپاه، تعیین ولات و استانداران، گرفتن مالیات و صرف آن در مصالح مسلمانان داشتند، خداوند همان اختیارات را برای حکومت فعلی قرار داده است. (ولایت فقیه، امام خمینی، ص 40، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام).

9. برای هیچ کس این توهم نباید پیدا شود که مقام فقها، همان مقام ائمه علیهم السلام و رسول اکرمصلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم است زیرا اینجا صحبت از مقام نیست، بلکه صحبت از وظیفه است، ولایتیعنی حکومت و اداره کشور و اجرای قوانین شرع مقدس.(ولایت فقیه، ص40).

10. فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسانی و اجتماع از گهواره تا گور است. (صحفیه نور، ج21، ص98).

 

 

 
دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:, :: 22:15 :: نويسنده : ریحانه

ملاك حرمت يك تصوير اين است كه باعث تحريك شهوت غالب انسانها شود وملاك شخصي نيست يعني اگركسي بگويد من ازتصاوير زنان برهنه تحريك نميشم اگرچه راست هم بگويد اما چون زنان برهنه غالب جوانان را تحريك ميكند فلذا براي همه حرام ميشود.



ادامه مطلب ...