ریحانه
زن و خانواده
درباره وبلاگ


زمانه ی عجیبی است برخی مردمان امام گذشته را عاشقند نه امام حاضر را میدانی چرا امام ِگـذشـته را هرگـونه بخواهند تفسیرمی کنند اما امام ِحاضر را باید فرمان ببرند و کوفیان عاشـورا را اینگـونه رقم زدند نکند ماهم ...



نويسندگان
ریحانه

آخرین مطالب


 
جمعه 19 خرداد 1391برچسب:خودشناسسی,خداشناسی, :: 14:22 :: نويسنده : ریحانه

بنا به درخواست یکی از مخاطبین در این پست چند راهکار برای خداشناسی گذاشتم.انشاءالله که مفید باشه: 

خودشناسی اولین گام در راه خدا شناسی می باشد...

قال الرضا (ع) :
« أفضَلُ العَقـلِ معرفةُ الانسانِ نفسَه »
حضرت (ع) می فرمایند : 
برترین مرحله عقل این است که ، انسان خود را بشناسد .
حقیقةً حضرت (ع) جان کلام را فرموده اند ، چرا که خود شناسی مقدمه ای برای خداشناسی و تکامل انسان است. انسانی که خود را نشناسد ، چگونه می تواند ،  نیازهای خود را بشناسد . چگونه می تواند راه درست زندگی کردن را تشخیص دهد. چگونه می تواند مشکلات و بیماریهای خود را برطرف کند.
 
در روایتی دیگر حضرت علی (علیه‏السلام ) می فرمایند:
"أَتَزعَمُ أنَّک جِرمٌ صَغیرٌ وَ فیک انْطَویَ العالَمُ الأَکْبَر، أنتَ‏الکتابُ المُبینُ الَّذی بِأَحْرُفِه تَظْهَرُ المُضمَرُ "
ای بشر؛ آیا خیال می‏کنی ،که به ظاهر جِسم کوچکی هستی، در صورتی که در وجود تو جهانی پر از رمز و راز نهفته است.

تو یک کتاب آشکاری هستی،که هر یک از حروف و کلمات آن کتاب  ، آشکار کننده راز این آفرینش عظیم است.



ادامه مطلب ...
 
یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:توهین به امام هادی(ع),شاهین نجفی, :: 14:38 :: نويسنده : ریحانه

             چند وقت پیش یکی از مخاطبین در مطلب  واکنش به توهین شاهین نجفی به ساحت مقدس امام هادی  (علیه السلام )نظری گذاشته بودند و سوالاتی مطرح کرده بودند ، عین نظر  رو در عکس زیر میبیند که لازم دونستم جوابی هر چند مختصر به سوالات این مخاطب بدم.

 

پاسخ:

آقا یا خانم ایران شما فرمودید که من نه فرزد فاطمه(س) ام و نه محمد(ص) و ...

مگر عشق و علاقه ما به ائمه معصومین از جمله حضرت فاطمه(سلام الله علیها) به خاطر قرابت این بزرگوار با پیامبر (صلی الله علیه و آله است؟خیر در اشتباهید فقط این نیست
اگر پیامبر ما ادعا کرد که هرکس فاطمه را اذیت کند مثل این است که مرا آزرده است نه بخاطر اینست که فاطمه دختر پیامبر خاتم است نه میدانیم برخی از فرزندان امامانمون مانند جعفر کذاب برادر امام زمان و یا اسماعیل و ... جز کسانی بودند که اسلام آوردنشان درست نبوده چون اگر فقط به خاطر دختر پیامبر بودن عزیز باشد توهین به شعور امت است از آغاز تا قیامت پیامبر مدعی بود تمام پارامترهای یک انسان کامل در فاطمه تجلی و بروز پیدا خواهد کرد این کلمه را نه به خاطر ف ا ط م ه که عربی ست دوست میداریم هرچند شاید تقدیر خدا برآن بود تا مریم از فلسطين و آسيه در مصر و ... باشد منظور روح بزرگ آن بانوی دو عالم است که میتواند برای ارتقا از آن بهره گیری شود چه مرد چه زن برای درک عظمت ائم خطبه شقشقیه را درنهج البلاغه مطالعه بفرمایید که خود حضرت جایگاه خود را نسبت به سایرین بیان میکند.

 
یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:مقام معظم رهبری,زن,حجاب, :: 22:58 :: نويسنده : ریحانه

 

مقام معظم رهبری :

بر روی مسئله حجاب «کار هنری و کار زیبای تبلیغی» باید صورت گیرد تا این مسئله در ذهن جای گیرد . »»»»»»»  من فکر می کنم در وضع کنونی اگر در کنار میل طبیعی زن به حجاب شایسته، نوعی «تبلیغات صحیح» که بتواند نقطه نظر اسلام را هم تامین کند ارائه شود،زنان ما به حجاب اصیل اسلامی و شرعی رو خواهند آورد.»»»»»»»  در این جنگ نرم وظیفه مجموعه فرهنگی این است که «هنر» را تمام عیار و با «قالبی مناسب» به میدان آورد تا اثرگذار شود.

 
جمعه 5 خرداد 1391برچسب:امام هادی (ع), :: 12:18 :: نويسنده : ریحانه

بهتر از كار خير، انجام دهنده آن است، و زيباتر از سخن زيبا، گوينده آن است، و برتر از دانش، دانشمند است، و بدتر از بدى، آورنده آن است، و ترسناكتر از وحشت، ترسو است.

امام هادی (ع) [بحارالانوار، ج 78، ص 370]