ریحانه
زن و خانواده
درباره وبلاگ


زمانه ی عجیبی است برخی مردمان امام گذشته را عاشقند نه امام حاضر را میدانی چرا امام ِگـذشـته را هرگـونه بخواهند تفسیرمی کنند اما امام ِحاضر را باید فرمان ببرند و کوفیان عاشـورا را اینگـونه رقم زدند نکند ماهم ...



نويسندگان
ریحانه

آخرین مطالب


 
یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, :: 20:27 :: نويسنده : ریحانه

 
شنبه 29 مهر 1391برچسب:تازه مسلمان ,مذهب شیعه, :: 11:16 :: نويسنده : ریحانه

یکی از مخاطبین تو نظران پرسیده بودند که:

چرا هر کی مسلمون می شه مذهب اهل تسنن رو انتخاب می کنه؟

1.این عقیده که همه مذهب تسنن رو انتحاب میکنند درست نیست تشیع هم هست اگه نسبت فرقه های تسنن رو با تشیع رو نگاه بکنیم میبینیم زیاد فرقی از نظر جذب نداره 

2. کم کاری خودمون در ترویج مذهبمون که بسیار مترقی است .که البته در سالهای اخیر کارهای بسیاری در جهت تبلیغ انجام گرفته اما باز هم جای کار دارد.

4- تبلیغ دشمنان مبنی بر اینکه خطر اصلی برای آنها تشیع هستش .موج اسلام ستیزی و در صدر آن شیعه هراسی یکی از عواملی است که تشیع را در بین غربیان مذهبی خشن و غیر عقلانی معرفی  می کند

 5- تفاوت اسلام آمریکایی با اسلام ناب محمدی و شعارهایی همچون هیهات مناالذله و اعتقاد به ظهور منجی و ...که در مکتب شیعه از اصوله و در تسنن وجود نداره یا اگه باشه این شکلی نیست .

این سوال برای همه شاید مطرح باشه که چرا نوک پیکان استکبار  به سمت ایران یا خمینیسم ، شیعه ایسم ، آخوندیسم و ... هست؟

چرا با کشورهای بزرگ اسلامی همچون عربستان مصر حتی عراق کاری ندارند؟ چون واسشون خطر نداره .در واقع تشیع مذهب استکبار ستیز با ظلم مقابله می کند و هیچ بی عدالتی را در جهان بر نم یتابد

و در آخر شاید یکی از عوامل را اکثریت تسنن دانست که این خود باعث تلاقی بیشتر غیر مسلمانان با اهل تسنن می شود.

 
چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:ازدواج آسان, :: 12:42 :: نويسنده : ریحانه

وعده های الهی درباره ازدواج

خداوند در دو آیه قرآن درباره یاری و رزق، به ویژه برای مسئله ازدواج وعده داده است:

فَلْیَسْتَعْفِفِ الَّذینَ لا یَجِدوُنَ نِکاحا حَتّی یغنیهم الله من فضله.

آنها که ازدواج را نمی یابند، (و نه این که خود نمی خواهند) عفت پیش گیرند تا خدا آنان را از فضل خود بی نیاز کند. (نور: 33)

بنا بر نظر مفسران، مراد از تحقق نیافتن نکاح در آیه آمده، نداشتن تمکن و توان مالی برای تهیه جهیزیه و نفقه است که خداوند به زیبایی، مؤمنان را وعده فرموده است از فقر نترسند که خدا ایشان را بی نیاز می کند و وسعت و رزق می دهد و سپس وعده خود را با جمله «والله واسع علیم» تأکید می کند.

در آیه دیگر می فرماید: «وانکحوا الایمی منکم و الصالحین من عبادکم و امائکم ان یکونوا فقراء یغنیهم اللّه من فضله و الله واسع علیم. (نور: 32)

در تفسیر این آیه نوشته اند: در این آیات، به یکی دیگر از مهم ترین راه های مبارزه با فحشا که ازدواجِ ساده و آسان، و بی ریا و بی تکلف است، اشاره شده ... و از آنجا که یک عذر تقریبا عمومی و بهانه همگانی برای فرار از ازدواج و تشکیل خانواده؛ مسئله فقر و نداشتن امکانات مالی است، قرآن به پاسخ آن می پردازد و می فرماید: از فقر و تنگ دستی آنها نگران نباشید و در ازدواجشان بکوشید؛ چرا که اگر فقیر و تنگ دست باشند، خداوند آنان را از فضل خود بی نیاز می سازد. و خداوند بر چنین کاری قادر است، چرا که واسع و علیم است.

امام صادق علیه السلام می فرماید:

من ترک التزویج مخافة الفقر فقد اساء الظن باللّه عزوجلّ یقول: ان یکونوا فقراء یغنیهم الله من فضله.

هر کس از ترس فقر ازدواج را ترک کند، پس به خدا گمان بد برده است؛ چون خداوند می فرماید: اگر فقیر باشند، خداوند از فضل خویش آنان را بی نیاز می کند.

اعتماد و توکل به خداوند

یکی از بحث های مهم علم اخلاق، توکل و تفویض است. توکل یعنی وکیل گرفتن خدا در کارها.

و تفویض؛ یعنی واگذار کردن اداره خویش و کار خود به خدا.

توکل و تفویض در همه عرصه های زندگی یک مسلمان لازم است و در امر ازدواج نیز باعث می شود به جای ترس از آینده مبهم، به محکم ترین پناه و تکیه گاه دل بسپاریم که «و علی الله فلیتوکل المتوکلون؛ بر خدا توکل می کنند توکل کنندگان.» (ذاریات: 58) و به جای فکر روزی و غم اقتصادی، به امید روزی دهنده صاحب قوت متین باشیم. (ابراهیم: 12) و بیش از آنچه به خود و جیب و کیف و دارایی و شغل خویش اعتماد کنیم، بر قدرت لایزال وخزاین بی انتهای الهی اطمینان کنیم.

 
سه شنبه 25 مهر 1391برچسب:ازدواج,خواستهای زن و شوهر, :: 15:21 :: نويسنده : ریحانه
آقایان خواهان رابطه عاشقانه، صادقانه و بجا هستند
رابطه صادقانه برای آقایان در اولویت قرار دارد. یک مرد همسری می خواهد که به سوالات او صادقانه پاسخ بدهد و حتی در اطلاع رسانی داوطلب و پیش قدم باشد. او همسری می خواهد که با اطمینان خواسته ها و نیازهای خود را به زبان آورد. او همسری می خواهد که واقع بین باشد و با مهربانی حقیقت را بیان کند. یک مرد همسری می خواهد که او را سرزنش نکند و به حفظ اصالت خویش اهمیت بدهد.
 
خانم ها گمان می کنند همسرشان از آنها می خواهد که سطحی نگر باشند، اصلا نیازها و خواسته های خود را عنوان نکنند و هیچ چیز نخواهند. خانم ها فکر می کنند آقایان آنها را نیازمند و بسیار حساس می دانند و می خواهند از خواسته های خود چشم پوشی کنند. بعضی از خانم ها معتقدند که اجازه ندارند هر چیزی را همان طور که هست به زبان آورند و در صورت اظهارنظر جسورانه، از سوی مرد طرد خواهند شد ...
 

ازدواج 2



ادامه مطلب ...
 
دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:شهادت امام جواد)ع( تسلیت, :: 18:1 :: نويسنده : ریحانه

می زنم امروز در کوی تولایت قدم

تا بگیری دست این افتاده را فردا جواد(ع)

در گلستان محمد(ص)،نخل سرسبز رضا(ع)

میوه قلب علی(ع)،ریحانه زهرا جواد(ع)

غروب شفق گون نهمین آفتاب ولایت تسلیت

 
جمعه 21 مهر 1391برچسب:دانستنیهای ازدواج, :: 13:52 :: نويسنده : ریحانه

آقایان محترم شاید ندانید که یک جمله ساده چقدر می تواند روی زندگی مشترک تان تاثیر بگذارد و اعتماد همسرتان به شما و زندگی مشترک تان را بیشتر کند.

چقدر زیبایی
زن ها دوست دارند ظاهرشان را ستایش کنید و گاهی به آن ها بگویید که چه چهره زیبا یی دارند. حتی اگر همسر شما واقعا به این زیبایی نباشد از این که گمان کند در نظر شما این طور به نظر می رسد، احساس غرور خواهد کرد. البته بی گدار به آب نزنید و بدون آن که برای حرف تان دلیلی داشته باشید او را ستایش نکنید. چون درست در زمانی که به همسرتان می گویید، چقدر زیبا هستی… او دلیل شما را خواهد پرسید و خواهد گفت از چه نظر؟ پس سعی کنید برای این ادعای تان جزئیاتی را هم مطرح کنید و به این فکر کنید، چه چیز در او زیباتر است و بعد سراغ تعریف کردن بروید...


 



ادامه مطلب ...
 
سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:زن مسلمان,تشرف به دین اسلام,دیامس, :: 15:25 :: نويسنده : ریحانه
دیامس خواننده و نوازنده زن فرانسوی است که اخیرا با انتشار کتابی اعلام کرد اسلام گزیده و حجاب اختیار کرده است.
 
دیامس خواننده و نوازنده زن فرانسوی است که اخیرا با انتشار کتابی اعلام کرد اسلام گزیده و حجاب اختیار کرده است. دیامس با نام اصلی «میلانی جورجیادس» البته در نوامبر ۲۰۰۹ در حالی که حجاب داشت از یکی از دانشگاه‌های فرانسه خارج شده بود و در آنجا از بیان هرگونه مطلبی درباره وضعیت پوشش خود به رسانه‌ها امتناع کرده بود.

خواننده زن فرانسوی مسلمان شد+عکس

اما این روزها با انتشار کتابش با عنوان «حسب حال دیامس» همگان را از زندگی، سختی‌ها و نهایتا اسلام آوردن و انتخاب حجاب آگاه کرده است.

وی در این این کتاب از زندگی بدون پدر و ورود به عرصه نوازندگی و همراهی‌اش با خواننده‌های آمریکایی و بازیگران فرانسوی و به دست آوردن مال و شهرت سخن می‌گوید و می‌گوید: در اوج موفقیت از افسردگی شدیدی رنج می‌بردم و بارها به روانشناسان مختلفی مراجعه کردم اما هیچ کدام کمکی به من نکردند.

دیامس ۳۲ ساله که دارای کودکی ۴ ساله به نام مریم است، می‌افزاید: راه حل خلاص شدن از افسردگی را در نماز و قرائت قرآن یافتم و نهایتا هنگامی که در دسامبر ۲۰۰۸ به جزیره موریس سفر کردم، شخصا اسلام گزیدم.

وی با بیان اینکه از آن زمان تصمیم گرفتم حجاب داشته باشم و مرکزی برای حمایت از ایتام ایجاد کنم، درباره واکنش‌ها به اسلام آوردنش می‌گوید: انتخاب حجاب برای بسیاری از اطرافیانم عجیب‌تر از تغییر دینم بود.

به نقل از خبرگذاری فارس

 
یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:, :: 14:20 :: نويسنده : ریحانه

  تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.netتصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.netتصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.netتصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.netتصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.netتصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.net

تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.net

 
چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:مقام معظم رهبری, :: 15:41 :: نويسنده : ریحانه

مقام معظم رهبری:

به فضل الهی ملت ایران با تکیه بر ثروت نیروی جوان و مستعد خود و ایستادگی مقابل فشارها از همه گردونه های خطرناک عبور خواهد کرد

در قاموس شهادت ترس معنا ندارد

 
سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:بهائیت و ازدواج با محارم, :: 13:20 :: نويسنده : ریحانه

یکی ار عقاید فرقه ضاله بهائیت دستور ازدواج با اقارب است که در کتاب حدود و احکام به صراحت به  آن اشاره کرده : در آنجا آمده که اين امر را تا رسيدن به نتيجه که همانا قوت گرفتن از نظر تعداد جمعيت، بلا مانع دانسته است . در آموزه هاي بهائيت تنها زن پدر است که محرم شناخته شده وبهائيان حق ازدواج با او را ندارند و مابقي مانند دختران ، خواهران ، خاله ها ، عمه ها و ........ براي ازدواج و رابطه جنسي حلالند!

متاسفانه شاهديم که امروزه خانواده بهائي با چنين قوانيني در معرض آسيب ها و نا امني هاي بسيارجدي قرار دارد بطوري که اشخاص بهائي در کانون خانواده به جاي تجربه مفاهيم مثبتي چون محبت ، همدلي ، ايثار و... ، خشونت جنسي را توسط نزديکان واعضاي خانواده تجربه مي کنند .
حال اين سوال در ذهن هر انسان آزاده اي متصور مي شود که در آموزه هاي بهائيت حق انساني زني که مورد تجاوزخويشان نزديک خود قرار گرفته و مي گيرد چه مي شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آيا سران تشکيلات بهائیت با توجه به ورود به قرن بيست و يکم و گسترش دانش بشر در حوزه پزشکي باز هم نيازمند گذر زمان است تا بتواند معایب و مضرات ازدواج با محارم را دریابد!؟