حقیقت زن همچون حقیقت لیلةالقدر است
ریحانه
زن و خانواده
درباره وبلاگ


زمانه ی عجیبی است برخی مردمان امام گذشته را عاشقند نه امام حاضر را میدانی چرا امام ِگـذشـته را هرگـونه بخواهند تفسیرمی کنند اما امام ِحاضر را باید فرمان ببرند و کوفیان عاشـورا را اینگـونه رقم زدند نکند ماهم ...



نويسندگان
ریحانه

آخرین مطالب


 
دو شنبه 30 تير 1393برچسب:, :: 22:36 :: نويسنده : ریحانه

ما مسلمانان در ماه مبارک رمضان سه شب رابه امید اینکه هرکدام از این شبها لیلةالقدر باشد شب زنده داری می کنیم، به راستی چرا حقیقت لیلةالقدر برای ما مشخص نیست؟ چرا حقیقت این شب در پرده حجاب است و بر کسی مکشوف نیست؟
انسان در طول زندگی با مسائلی برخورد می کند که حقیقت آن برایش نامعلوم است برخی را با استفاده از نبوغ و استعدادهایش رمزگشایی می کند و به اصلاح کشف می کند و برخی برای همیشه برایش محجوب می ماند از جمله این موارد می تواند این باشد که:
چرا زن باید محجوب باشد؟
 
بایست...


یک لحظه تفکر...
 

" وما ادراک ما لیلةالقدر" و تو چه میدانی که شب قدر چیست؟


در روایت آمده است که هر کسی حضرت زهرا(س) را درک کند لیلةالقدر را درک کرده است.
آری  حقیقت زن همچون حقیقت لیلةالقدر است" و ما ادراک" هیچ کسی نمی تواند حقیقت آن را درک کند، حقیقت زن قرار نیست در این دنیا مکشوف شود زیرا آنقدر عظمت دارد که درکش از توان زمینیان خارج است. تجربه نشان داده است هر چیزی که هویدا شود اما حقیقتش درک نشود بدلش زیاد می شود و هر چه بدلش زیاد شود اصلش فراموش می شود.

 

وای خدایا...


یعنی... یعنی...حقیقت وجود زن به عظمت لیلةالقدر است...


آه خدایا من با خود چه کرده ام!


هیچ کسی به من نگفت شب زنده داریهای شب قدرم ،یک بیدار باش به فطرت خدایی من است...وقتی که در جواب فریاد الغوث..الغوث گفتنهایم آرام می گوید لبیک...لبیک بنده  من، تو برای منی من تو را آفریده ایم جز من هیچکس نمی تواند تو را بفهمد... افسوس که  در جواب دوستت دارمهایم بی اعتنایی کردی...  وقتی در تاریکی ها مرا به زاری می خوانی،  اگر تو را برهانم با من می‌مانی، تو را از اندوه رهانیدم اما باز مرا با دیگری در عشقت شریک کردی. در قلبت برای هر عشق زمینی جا باز کردی اما هیچ وقت عشق مرا درک نکردی... چقدر بگویم که زمینیان قدرت درک وجودت را ندارند پس کجا می روی؟
اگر زنان مسلمان لحظه ای به عظمت وجود خود توجه می کردند به راحتی وجود آسمانی و گوهر وجود خود را اینگونه به حراج نمی گذارند.


حالا می فهمم دلیل آن همه حجب مادرم فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را، مادرم زهرا! آنقدر عظیم بودی که مردم زمانت قدرت درک عظمت وجود پر برکت تو را نداشتند.


مادرم! آنقدر محجوب بودی که حتی مزار تو هم از نگاه بی سپاسمان محجوب است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: